Menu

Kampe og kampafvikling

NR. K1

Kampe og kampafvikling

Version: 2

Ansvarlig: Sportsudvalget

 

Dato: 07/01 2021

 

Kampe og kampafvikling

 

Aflysning/ afbud af kampe

 

Afbud til kampe foretages altid igennem kampfordeler for Sunds IF, og der skal altid angives en god begrundelse for dette.

 

Inden afbud til kampfordeler forventes det at man har forsøgt at flytte kampen, eller at stille hold ved hjælp fra:

·         Andre hold i afdelingen

·         Halvårsspillere fra nærmeste ældre årgang

·         Den nærmeste yngre afdeling

·         Pigespillere der er optil et år ældre, hvis det drejer sig om et drengehold

·         Hvis alle ovennævnte muligheder er forsøgt uden succes kan man spille med 1-2 spillere der ikke er medlem


Der skal ALTID meldes afbud, hvis kampen ikke kan gennemføres, og så tidligt som overhovedet muligt.


Det koster altid et gebyr ved en annulleret kamp, og gebyret er væsentligt højere, hvis der ikke meldes afbud.

Se gebyrer HER http://www.dbujylland.dk/klubservice/Okonomi_og_fonde/oekonomi_fonde_og_puljer

 

Se yderlig information HER

 

Information for DGI motion findes HER

 

Flytning af kampe


Flytning af kampe foretages altid igennem kampfordeleren for Sunds IF. Han kan kontaktes på følgende mailadresse: centerleder@sundsif.dk

Hovedreglen er at kampe skal flyttes inden 8 dage før kampens afvikling. Flyttes kampen senere end 9 dage før, så koster det et kampændringsgebyr. Se gebyrer HER

 

Begge klubber har ret til at flytte kampen, hvis det sker senest 28 dage inden kampen. Se yderlig information HER: http://www.dbujylland.dk/klubservice/Kampe_og_baner/om_kampe/aendring_af_kamp

Yderlig info HER

 

Information for DGI motion findes HER

 

Annullering af tilmeldte hold

Annullering af et tilmeldt hold foretages altid af kampfordeleren i Sunds IF. Annulleringen af et tilmeldt hold skal godkendes i sportsudvalget. Der skal dermed sendes en begrundet forespørgsel til kontaktpersonen i sportsudvalget.

 

Ungdom:

 

I takt med DBU´s holdninger og handlinger til børne- og ungdomsfodbold spilles der på følgende holdstørrelser:

 

U5:   3-mands

U6:   3-mands

U7:   3-mands

 

U8:   5-mands og 3-mands

U9:   5-mands

U10: 5-mands

 

U11: 8-mands og 5-mands

U12: 8-mands og 5-mands

U13: 8-mands og 5-mands (11 mands efter sommerferien)

 

U14: 11-mands og 8-mands (kortbane: 11-mands bane hvor målene er rykket frem til kanten af målfeltet)

U15: 11-mands og 8-mands (kortbane: 11-mands bane hvor målene er rykket frem til kanten af målfeltet)

U16: 11-mands og 8-mands (kortbane: 11-mands bane hvor målene er rykket frem til kanten af målfeltet)

 

Regler til kampene

 

Link til de gældende regler i børne- og ungdomsfodbold.

 

3-mands:

 

5-mands:

 

8-mands:

 

11-mands:

 

Kampledere og dommere

 

3-mands: Førstnævnte hold i kampprogrammet sørger for kampleder som skal være min. 15 år. Kamplederen sørger for at vejlede og hjælpe børnene, ved at være tydelig i markeringerne og indimellem lige forklare børnene hvad der er dømt.

 

5-mands: Arrangørklubben sørger for kvalificeret kampleder, til alle kampe ved hvert stævne, som skal være minimum 15 år og har følgende opgaver:

·         Vejlede om, at sidstnævnte hold skal tage overtrækstrøjer på ved trøjelighed.

·         Sørge for tidtagning og at vejlede jfr. reglerne.

·         Vejlede børnene ved uenigheder og sikre spillets ”flow” (ex. have en reservebold klar).

·         Være med til at sikre, at kampene foregår i den rigtige Fair Playånd

 

8-mands: Arrangørklubben sørger for kampleder til kampe i U11, U12, U13C, U14C, U15C. I øvrige U13 rækker bestiller DBU dommeren.

Ved kortbanekampe kan der søges om ”betalt dommer”. Dette gøres ved at sende en mail til Centerleder Per Nielsen på følgende mail centerleder@sundsif.dk.

 

11-mands: Ved alle 11-mands kampe bestiller DBU dommeren.

 

Kørsel

Kørsel med ungdomsspillere skal ske efter de gældende færdselsregler samt i henhold til klubbens alkoholpolitik. Der kan lånes selepuder til børn, der har brug for det. De er på hattehylden ved indgangen over for opslagstavlen. Husk at returnere efter brug.

 

Afvikling af hjemmestævne/ hjemmekamp

 

Det forventes, at alle ledere har en god opførsel i forbindelse med kampafvikling. Modstanderne og dommere bydes velkommen så der er respekt om Sunds IF’s navn.

Alle kampe annonceres på den digitale infotavle i klubhuset. Her vil det fremgå hvor kampene skal spilles, og hvilke omklædningsrum der skal benyttes. Det er ledernes ansvar at omklædningsrum forlades i ordentlig stand.

Lederne i den enkelte afdeling skal sikre, at klubhuset er oplåst senest 1 time før kampstart, så udehold kan komme i omklædning.

Lederne i den enkelte afdeling skal sikre, at målene er flyttet på plads inden kampstart.

Det er lederne omkring holdene der sørger for kampbolde og bolde til modstanderne, hvis de ikke selv har med.

 

3-mands:

Fair Play er en vigtig ingrediens ved 3 boldstævnerne. Vi opfordrer derfor til:

·         At holdene hilser på hinanden inden kampstart.

·         At holdene siger tak for kampen til hinanden efter kampen.

·         At holdene respekterer hinanden.

 

Vi opfordrer lederne omkring holdene at spille efter HAK-princippet – Halvdelen Af Kampen.

 

Det kan anbefales, at der er en tidtager, som styrer start- og slutfløjt på alle baner. Dette sikrer lige lange kampe og pauser for alle spillere.

 

5-mands:

Fair Play er en vigtig ingrediens ved 5-mands kampene. Vi opfordrer derfor til:

·         At holdene hilser på hinanden inden kampstart.

·         At holdene siger tak for kampen til hinanden efter kampen.

·         At holdene respekterer hinanden.

 

Vi opfordrer lederne omkring holdene at spille efter HAK-princippet – Halvdelen Af Kampen.

 

Der skal indberettes resultat af kampene i alle 5-mands rækker. Dette gøres af arrangørklubben senest en time efter sidste slutfløjt via DBU´s app.

 

8-mands:

Fair Play er en vigtig ingrediens ved 8.mands kampene. Vi opfordrer derfor til:

·         At holdene hilser på hinanden inden kampstart.

·         At holdene siger tak for kampen til hinanden efter kampen.

·         At holdene respekterer hinanden.

 

Vi opfordrer lederne omkring holdene at spille efter HAK-princippet – Halvdelen Af Kampen.

 

Der skal indberettes resultat af kampene i alle 8-mands rækker. Dette gøres af arrangørklubben senest en time efter sidste slutfløjt via DBU´s app.

 

Der skal udfyldes elektronisk holdkort i U13 – U14 – U15 – U16

 

11-mands:

Fair Play er en vigtig ingrediens ved 11-mands kampene. Vi opfordrer derfor til:

·         At holdene hilser på hinanden inden kampstart.

·         At holdene siger tak for kampen til hinanden efter kampen.

·         At holdene respekterer hinanden.

 

Der skal indberettes resultat af kampene i alle 11-mands rækker. Dette gøres af arrangørklubben senest en time efter sidste slutfløjt via DBU´s app.

 

Der skal udfyldes elektronisk holdkort i U13 – U14 – U15 – U16

 

Kampbane

 

Centerlederen sørger for opkridtning af banerne. Bolde, kegler og hjørneflag medbringes af lederne omkring holdene. Ved betalt dommer sørger denne for linjevogter flag.

 

Bus til kampe

 

Til kampe med stor afstand fra Sunds tilbydes der følgende tilskud til buskørsel:

Turneringskampe – afstand fra Sunds min. 80km – 50kr pr. spiller. Forældre, søskende mm. fuld betaling.

 

Kredskampe – afstand fra Sunds min. 80km – 100kr pr. spiller. Forældre, søskende mm. fuld betaling.

 

Busbestillingen skal ske til Brøchners busser.

 

 

Senior/ motion:

 

Afvikling af hjemmestævne/ hjemmekamp

 

Det forventes at alle ledere har en god opførsel i forbindelse med kampafvikling. Modstanderne og dommere bydes velkommen så der er respekt om Sunds IF’s navn.

Alle kampe annonceres på den digitale infotavle i klubhuset. Her vil det fremgå hvor kampene skal spilles, og hvilke omklædningsrum der skal benyttes. Det er trænerenes ansvar at omklædningsrum forlades i ordentlig stand.

Centerlederen sørger for opkridtning af banerne. Bolde, kegler og hjørneflag medbringes af lederne omkring holdene. Ved betalt dommer sørger denne for linjevogter flag.

Lederne i den enkelte afdeling skal sikre, at klubhuset er oplåst senest 1 time før kampstart, så udehold kan komme i omklædning.

Lederne i den enkelte afdeling skal sikre, at målene er flyttet på plads inden kampstart.

Det er lederne omkring holdene der sørger for kampbolde og bolde til modstanderne, hvis de ikke selv har med.

 

8-mands:

Fair Play er en vigtig ingrediens ved 8.mands kampene. Vi opfordrer derfor til:

·         At holdene hilser på hinanden inden kampstart.

·         At holdene siger tak for kampen til hinanden efter kampen.

·         At holdene respekterer hinanden.

 

Der skal indberettes resultat af kampene i alle 8-mands rækker. Dette gøres af arrangørklubben senest en time efter sidste slutfløjt via DBU´s app.

 

Der skal udfyldes elektronisk holdkort til alle kampe.

 

11-mands:

Fair Play er en vigtig ingrediens ved 11-mands kampene. Vi opfordrer derfor til:

·         At holdene hilser på hinanden inden kampstart.

·         At holdene siger tak for kampen til hinanden efter kampen.

·         At holdene respekterer hinanden.

Der skal indberettes resultat af kampene i alle 11-mands rækker. Dette gøres af arrangørklubben senest en time efter sidste slutfløjt via DBU´s app.

 

Der skal udfyldes elektronisk holdkort til alle kampe

 

Regler til kampene:

 

Link til de gældende regler for 8-mands og 11-mands fodbold.

 

8-mands:

 

11-mands:

 

Kampbane

 

Centerlederen sørger for opkridtning af banerne. Bolde, kegler og hjørneflag medbringes af lederne omkring holdene. Ved betalt dommer sørger denne for linjevogter flag.

 

Bus til kampe

 

Til kampe med stor afstand fra Sunds tilbydes der følgende tilskud til buskørsel:

Turneringskampe – afstand fra Sunds min. 80km – 50kr pr. spiller. Forældre, søskende mm. fuld betaling.

 

Kredskampe – afstand fra Sunds min. 80km – 100kr pr. spiller. Forældre, søskende mm. fuld betaling.

 

Busbestillingen skal ske til Brøchners busser.

Luk